Concerten

Fluit/piano duo Aad en Anke


Aad van der Velde

Stacks Image 53
Aad van der Velde is pianist, hoboïst en dirigent. Aan het het Amsterdams Conservatorium studeerde hij piano bij Debora Land en hobo bij Carlo Ravelli. Door orkestspel en koorbegeleiding kwam hij in het directiecircuit terecht. Vervolgens ging hij naar het Rotterdams  Conservatorium en studeerde daar bij Arie van Beek orkestdirectie. Sindsdien houdt Aad zich bezig met ensemblespel, het begeleiden van koren en solisten alsmede het dirigeren van koren en orkesten, waaronder het Gouds Symfonieorkest.

Anke van der Bijl

Stacks Image 57
Anke van der Bijl heeft na haar conservatorium studie verder gestudeerd bij Abby de Quant. Zij volgde masterclasses bij Peter Lukas Graf, Geoffrey Gilbert, Wissam Boustany en Andras Adorjan. Haar studie aan het British Suzuki Institute in London rondde zij af met een practicum aan het Colorado Suzuki Institute in de VS en een Post Graduate bij Toshio Takahashi aan het Talent Education Research Institute in Matsumoto, Japan. In Zwitserland en Italië volgde zij opleidingen voor Early Childhood Education en Children's Music Lab. Anke verzorgt trainingen voor muziekdocenten in diverse Europese landen en is veelgevraagd gastdocent bij internationale workshops.

Fluit/piano duo Aad & Anke

Stacks Image 59
Aad & Anke hebben een uitgebreid en gevarieerd repertoire opgebouwd met vrijwel alle standaardwerken voor fluit en piano van o.a. Bach, Blavet, Mozart, Schubert, Reinecke, Poulenc, Gaubert, Widor, Fauré, Liebermann, Piazolla en Prokofiev.
Zij geven naast reguliere concerten ook huiskamerconcerten en treden op als muzikale omlijsting bij exposities en kerkdiensten.
Desgewenst geven Aad en Anke ook thema concerten, zoals bijvoorbeeld hun programma met repertoire gebaseerd op "Fatale Liefdes" met muziek van Gluck, Schubert en Poulenc.

Privacy verklaring :
Uitsluitend de gegevens die via lesovereenkomsten aan Fluitschool Flautissimo verstrekt staan in onze database. Wij gebruiken deze gegevens alleen om te communiceren over activiteiten waaraan de leerling deelneemt.